Szolgáltatásaink

Párkapcsolati mediáció:

Miben és hogy segítünk? Ha van még remény és szándék az együttmaradásra, de elakadt a párkapcsolatuk, erősödnek, sűrűsödnek a vitáik és úgy érzik nem tudják  egymással megbeszélni azokat, de tudják/érzik, hogy egyeztetni kéne, akkor! tegyenek pontot az esetlegesen tovább mérgesedett vita végére. A mediáció során segítjük, hogy mindketten nyugodt körülmények között egymás tiszteletben tartásával (mediációs alapszabály) megszakítás nélkül elmondhassák a másiknak a fennálló problémákat, melyeket kibontunk, részletezünk igényeiknek megfelelően, konkrét célok elérésével. A mindkét fél számára megkötött és a jövőben betartható egyezséget rögzítjük megállapodásban. A párkapcsolati mediáció során először is tisztázzuk, hogy konkrét konfliktusról van-e szó, amit egy-két mediációs ülés alkalmával tisztázhatnak/megbeszélhetnek egymással, vagy átfogó kapcsolatjavító mediációs folyamatra van-e szükség. Erre általában egy-két alkalom elegendő. Amennyiben a probléma mélyebb, súlyosabb, átfogó kapcsolatjavító mediáció szügségeltetik. Az elsődleges cél a bizalom helyreállítása és a kommunikáció javítása.

Kamasz/szülő mediáció:

Miben és hogyan segítünk? Kamasz mediációra akkor kerül sor, amikor a szülő(k) és –általában serdülő- gyermek(ek) viszonya megrendül.  Cél, hogy csökkenjen a szülő(k) és a gyermek közötti feszültség, rendeződjön viszonyuk, a családban harmónia alakuljon ki.  A mediáció során a gyermek(ek) és a szülő(k) egyenrangú félként vannak jelen a beszélgetések alkalmával. A szülő-kamasz mediációra jellemző, hogy rövid időn belül juthatnak el a felek a megállapodásig. A serdülők igen nehezen nyerhetők meg egy hosszútávú folyamatra, ezért a mediáció során törekszünk az ülések számának minimalizálására. A mediációra jellemző, hogy egy-két üléses általában, mert a fiatalok gyorsan rákapmak a mediáció nyelvezetére, arra, hogy meghallgatják őket és felnőttként szólalhatnak meg saját ügyeikben. A sikeres konfliktuskezelés egyfajta modellként is szolgál a későbbiekben felmerülő családi konfliktusok kezelésére.

Családi mediáció:

Miben és hogyan segítünk? Nincsen család konfliktusok nélkül. Viszont minden konfliktus lehetőség arra, hogy beszéljünk arról, mire van szükségünk ahhoz, hogy jobban tudjunk együttműködni, és ki mit tud ezért tenni. Családi mediációra akkor kerül sor, ha a felek kapcsolatában krízishelyzet áll be. A pörgő élet, az egzisztencia megteremtéséért “vívott” harc is elvezethet oda, hogy egyre kevesebb időt szánunk egymásra, sok esetben még magunkra is. Ez azonban számos konfliktus forrása lehet, és még a legerősebb kapcsolatot is kikezdheti. A mediáció során, abban segítjük a feleket, hogy el tudják mondani az igényeiket, szükségleteiket, azt, hogy mit szeretnének a másik féltől, azért, hogy harmonikus, igazán kiteljesedő családi kapcsolatban élhessenek. A családi mediáció egy érzelmekkel teli folyamat, ami teljesen természetes és szükségeltetik. Az érzelmeket a mediációs folyamat javára fordítjuk a jelzések mögött szükségleteket/igényeket keresünk, a múltbéli események/hibák kifejtése helyett pedig azzal foglalkozunk, ki mit tehet a jelenben azért, hogy a jövőben jobban működjenek a kapcsolatok.

Iskolai- óvodai mediáció:

Miben és hogyan segítünk? A konfliktus az emberi kapcsolatok velejárói, azonban a konfliktusok kezelését, azok megoldásait a gyerekek az életük során folyamatosan sajátítják el, mely függ  a felnőttek reakcióitól és viselkedésüktől. A gyermekek szeretnének azoknak a felnőtteknek megfelelni, akikhez kötődnek, de van mikor nem tudnak. Számtalan helyzet fordulhat elő az iskolákban, melyet a pedagógus, a szülő vagy a gyermek nem tud megoldani. A mediáció során a szakember meghallgatja a konfliktusban érdekelt résztvevőket és a konfliktushelyzet kibontását követően egy közösen meghatározott cél érdekében az egyezség irányában dolgozik együtt a felekkel (gyerek-gyerek, szülő- gyerek, szülő- szülő, tanár-tanár, gyerek- tanár és az iskolai vezetés bármely féllel közti konfliktusaiban).

Kapcsolattartási (gyerek/szülő és vagy nagyszülő) mediáció:

Miben és hogyan segítünk? Kapcsolattartási mediációra elsősorban akkor kerül sor, mikor a felek kapcsolata megromlott, életközösségüket felbontották és a gyermek(ek) elhelyezésében, kapcsolattartásában még nem született döntés. A mediációs egyezség bírósági/ vagy hatósági (gyámhivatali) eljárásban benyújtható, így az eljárási határidőt lényegesen le lehet csökkenteni. Másodsorban, ha a bíróság már döntött, de az a feleknek/és vagy a gyermek(ek)nek  nem megfelelő, akkor érdemes ismételten egyeztetni. Ideális, ha a gyermekek elhelyezéséről és kapcsolattartásról elsősorban a szülők döntenek és egyezség születik a szülői felügyeleti jog és kapcsolattartás vonatkozásában a gyermektől különélő szülővel és a nagyszülőkkel is. Egy együttes megállapodás a gyermekek érdekében a gyermek(ek) egészséges fejlődését eredményezheti. A megromlott kapcsolatok javulhatnak így visszatérhet az egymásiránti tisztelet, együttműködés mely -nem csak kizárólag, de- a gyermek(ek) érdekeit is szolgálja. A mediáció során a gyermek(ek) igényét is figyelembe véve egy olyan megállapodás megkötése a cél, amely kiszámíthatóvá teszi a felek mindennapjait és elősegíti mindkét szülővel való kapcsolattartást.

Válási mediáció:

Miben és hogy segítünk? Segítjük, hogy a válás emberi módon, feszültségektől mentesen zajlódjon le, segítve azt, hogy az ügye a bíróságon gyorsan és problémamentesen záródjon, megkímélve a hosszú költséges bírósági eljárástól. Segítjük, hogy megfelelően nyújtsa be a keresetlevelét az illetékes bíróságra. A mediáció során igyekszünk nyugodt-békés mederben tartani a tárgyalásokat. Figyelembe vesszük mindkét fél érdekeit és alapvető szempontunk, hogy gyermekeik kevésbé sérüljenek a megváltozott körülmények miatt.

Szakértés gyermekjóléti alapellátást nyújtó szolgáltatások (családi, munkahelyi bölcsőde és napközbeni gyermekfelügyelet kérdéseiben:

Miben és hogyan segítek? Családi bölcsődék, munkahelyi bölcsődék, napközbeni gyermekfelügyeletet nyújtó szolgáltatások (hálózatban- egy vagy több telephelyen-, vagy anélkül) fenntartásával, kialakításával, működtetésével, engedélyeztetésével, hatósági/módszertani ellenőrzésével kapcsolatos kérdések.
Szakmai program és mellékleteinek készítése, véleményezése.
Adminisztrációval kapcsolatos kérdések.
Oktatás/képzés (online is), vizsgáztatás, módszertani feladatok ellátása.
Tárgyi, személyi feltételek kialakításával kapcsolatos hatósági és módszertani kérdések.
Szervezési feladatokkal kapcsolatos kérdések (interjúztatások, házirend, napirend, játéktevékenység, gondozási-nevelési feladatok, szülőkkel való kapcsolattartás, értekezletek, szülőcsoportos megbeszélések).
Szakmai készségfejlesztés, kommunikáció fejlesztése, munkahelyi konfliktusok (vezető/munkatárs-munkatárs, szülő- szolgáltató) segítése mediációval.
Gyakorlati területek segítése.
Panaszügyek kivizsgálása.